چگونه یک نرم افزار حسابداری خوب با قیمت مناسب تهیه کنیم؟
نوشته شده توسط : زهرا روزگر

تاریخچه استفاده از نرم افزار حسابداری

یکی از مهمترین و چالش برانگیزترین جنبه های راه اندازی هر کسب و کار، ثبت اطلاعات مالی، هزینه های ورودی و خروجی و محاسبه سود در هر کسب و کار است. اگر صاحب یک بیزنس استارت آپی هستید، شاید مدیریت همه امور اداری و مالی کمی برایتان راحت تر باشد، اما در مورد شرکتهای بزرگتر، حجم بالای صورتحساب ها و داد و ستد در هر دوره می تواند ثبت وقایع مالی تجارت خیلی پیچیده باشد.

امور مربوط به حسابداری، حسابرسی و به طور کلی مدیریت اموال از سال‌های دور اهمیت زیادی داشته است. علم حسابداری، همواره سبب شده است که انسان‌ها بتوانند راحت‌تر و طبق یک فرآیند مشخص، به مسائل مالی کسب و کار یا حتی مسائل مالی شخصی خودشان بپردازند.

این علم روز به روز گسترده‌تر شده و به خصوص با گسترش صنایع و وقوع انقلاب صنعتی در چند قرن گذشته، اهمیت آن دوچندان شده و با پیشرفت علم و ظهور کامپیوتر و استفاده از نرم‌افزارهای مختلف، حسابداری و حسابرسی هوشمندانه‌تر و دقیق‌تر شده است.

تکنولوژی در اکثر مواقع به نوبه به روز بودن و استفاده بهینه، تمام و کمال از ویژگی های دلخواه کمک می کند. نرم افزارهای حسابداری نیز از این قاعده مستثنا نیستند. همچنین دوره استفاده از نرم افزار های آفلاین به سر رسیده و بحث پیشروی در زمان به یک موضوع جدی در کسب و کارها تبدیل شده است.

در واقع صرفه جویی در زمان با استفاده از بهترین نرم افزار حسابداری می تواند تاثیر بی نظیری بر روی مدیریت مالی داشته باشد. علاوه بر این استفاده از این راهکارهای مفید مالی، امکان وجود خطاهای انسانی را به صفر می رساند و اطلاعات دقیق تر و بینشی وسیع تر از وضعیت مالی در دست خواهد بود.

قیمت نرم افزارهای حسابداری

قیمت نرم افزار حسابداری به قابلیت ها و ویژگی های آن بستگی دارد، یک نرم افزار هر چه ویژگی های بیشتری داشته باشد، قیمت بالاتری دارد، اگر شما صاحب یک کسب کوچک هستید، یک نرم افزار معمولی اوکی است، اما برای کسب و کارهای بزرگ و تولیدی ها باید از یک نرم افز ار حسابداری با قابلیت های ویژه استفاده کرد.

نرم افزار خزنه داری چه کاربردهایی دارد؟

نرم افزار خزانه داری از جمله کارآمد ترین زیر سیستم ها می باشد. مديريت اسناد بانكی و پيگيری وصول مطالبات از چالش های سازمان ها بوده و معمولاٌ وقت گير و از كارهايی كه بصورت روزانه بايد انجام شوند.

عمليات دريافت و پرداخت سازمان ها معمولاٌ متنوع مي باشند از طرفی مدیریت وجوه نقد یکی دیگر از وظایف نرم افزار خزانه داری می باشد که بصورت صندوقدارها و تنخواه گردان برای انجام وجوه نقد و پرداخت هزینه های جزئی انجام می شوند.

سیستم خزانه داری برهان در بررسی تاریخچه دریافت‌ ها و پرداخت‌ ها، مدیریت گردش نقدینگی و پیگیری مطالبات و برنامه‌ریزی برای پرداخت‌های آتی همراه مناسبی براي سازمان ها مي باشد. صدور اسناد حسابداری ازقبیل اسناد مرتبط با دریافتی‌ها، پرداختی‌ها، چک‌ها و …. ازجمله قابلیت‌‌های ساده یک نرم افزار دریافت و پرداخت می‌باشند.

در هر سازمان یا شرکت، تمام هزینه‌های پرداخت شده و دریافت شده باید در یک سیستم جامع ثبت شوند. در واقع وضعیت نقدینگی یک شرکت باید به صورت مرتب بررسی شود، که بتوان رویدادهای مالی شرکت را تحلیل نموده و وضعیت نقدینگی آینده شرکت را پیش‌بینی نمود.

از دیگر قابلیت های یک نرم افزار دریافت و پرداخت می توان به تهیه خروجی اکسل ، جستجوی داده‌ها در ستون ها و چاپ  اطلاعات در تمام فرم‌های نرم افزار، اشاره نمود. نرم افزار خزانه داری برهان به مدیران این امکان را می‌دهد که بر گردش نقد سازمان نظارت دقيق داشته باشند.

نرم افزار مدیریت منابع انسانی

تحقیقات نشان می دهد شرکت هایی که با کارمندان خود در تعامل هستند عملکرد بهتری نسبت به رقیبان خود دارند بهتر است کارکنان یک سازمان، خود را بخشی از سیستم تلقی کنند و بتواند در هر لحظه که می خواهند اطلاعاتی از عملکرد و سنجش رفتار سازمانی خود داشته باشند با این کار اعتماد به پست های بالادستی در سازمان افزایش یافته و این اندیشه القا می شود

که رفتار موثر و کیفیت عملکرد مطمئنا منجر به افزایش جایگاه شخص در سازمان می شود در نتیجه کارکنان برای رسیدن به جایگاهی بهتر دائما در تلاش هستند و بهره وری و راندمان سازمان افزایش می یابد در نرم افزار مدیریت منابع انسانی پویا که تحت پلتفرم های ویندوز، اندروید و وب قابل استفاده می باشد.

بخشی از فرایند های تحت پوشش نرم افزار مدیریت منابع انسانی

  • امکان اعلام نیاز جهت جذب به واحد منابع انسانی
  • امکان بررسی نیاز منابع با توجه به استاندارد های داخلی شایستگی
  • امکان صدور فراخوان جهت جذب برای مشاغل
  • امکان برنامه ریزی زمان حضور متقاضیان
  • امکان ارزیابی اولیه بر اساس تخصص ، رفتاری ، عمومی
  • امکان دریافت رزومه های کاری و طبقه بندی آن
  • امکان دریافت نظرات و یا کمیته ارزیابی از شاغل
  • امکان تعیین حقوق اولیه برای متقاضی شغلی
  • امکان تعیین حقوق اولیه برای متقاضی شغلی
  • امکان ارزیابی ثانویه بر اساس شاخص های ارزیابی تعیین شده
  • امکان تعریف گردش کار به شکل نامحدود
  • امکان تعریف گردش کار به شکل نامحدود




:: برچسب‌ها: نرم افزار حسابداری, نرم افزار خزانه داری, نرم افزار مدیریت منابع انسانی, قیمت نرم افزار حسابداری, نرم افزار حسابداری ارزی ,
:: بازدید از این مطلب : 187
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 فروردين 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: